خاوري: به من توهين شده حاضر به مكالمه نيستم چاپ ارسال به رفقا

محمودرضا خاوري مديرعامل سابق بانك ملي ايران، اخيرا با ارسال نامه اي خطاب به مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد نوشت: به دليل اينكه به وي توهين شده است حاضر به مكالمه با مسئولان كشور نيست.

به گزارش الف، نامه خاوري پس از آن واصل شده است كه مقامات عالي رتبه وزارت اقتصاد تلاش كردند تلفني با وي مكالمه كنند.

پيگيري خبرنگار الف نشان مي دهد، مديرعامل سابق بانك ملي ايران قبل از رفتن به خارج، در پرونده تخلف بانكي بزرگ چندين ساعت بازجويي شده است. وزير اقتصاد از سفر وي به خارج از كشور اطلاع داشته است. هنوز معلوم نيست آيا وزير اقتصاد موضوع سفر خارجي خاوري را قبلا به مقامات قضايي اطلاع داده بوده يا نه.

پس از پيگيري هاي نماينده ويژه رئيس قوه قضائيه در پرونده فساد كلان بانكي، هفته گذشته محمد جهرمي از رياست بانك صادرات بركنار شد و محمودرضا خاوري نيز از رياست بانك ملي استعفا داد و به خارج از کشور رفت. خاوري در سالهاي قبل، هويت كانادايي گرفته است و خانواده اش از سالها قبل در آن كشور اقامت داشته اند.

محمد جهرمي هفته گذشته در بيانيه تندي مدعي شد، دست‏هايي در دولت باعث فرار خاوري از كشور شده اند. مسئولان بانك ملي ادعا كردند خاوري پس از انجام ماموريت كاري روز جمعه به ايران بازخواهد گشت ولي وی تاكنون به كشور برنگشته و تلفن هاي خود را نيز پاسخ نمي دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا